Raport: franczyzobiorcy coraz bardziej wybredni cz.2

Raport: franczyzobiorcy coraz bardziej wybredni cz.2

Spożywka znów górą

Konsolidacja branży spożywczej i rosnąca konkurencja pomiędzy poszczególnymi sieciami sprawiają, że na przystąpienie do sieci franczyzowej decyduje się coraz więcej niezależnych właścicieli sklepów spożywczych. W ubiegłym roku z rozwiązań wypracowanych przez franczyzodawcę oraz z jego marki korzystało ponad 21 tys. sklepów.

Najważniejszym wydarzeniem, jakie miało wpływ na branżę spożywczą nad Wisłą było przejęcie przez Eurocash (Delikatesy Centrum i sklepy spożyw-;ze Abc) sieci sklepów detalicznych rozwijanych przez holding Emperia (m.in. rozwijane we franczyzie koncepty Milea i Groszek). Dzięki połączeniu obu firm na rynku dystrybucji żywności powstał podmiot o przychodach na poziomie ok. 14 mld zł, prowadzący sieci franczyzowe dla ok. 9 tys. sklepów detalicznych. Raport PROFIT system podaje, że Eurocash zarządza też najliczniejszą siecią działającą w branży spożywczej. Pod logo Abc działa ponad 4,6 tys. sklepów.

Przeciwwagą dla rynkowego giganta jest stworzona w ubiegłym roku przez Makro Cash&Carry sieć sklepów spożywczych Odido. Na koniec 2011 roku, czyli dziewięć miesięcy po rynkowym debiucie, logo Odido widniało na blisko 800 sklepach.

Pomysł na… gastronomię

Podczas gdy największą popularnością franczyzobiorców cieszą się sieci sklepów spożywczych, to najchętniej swoim pomysłem na biznes dzielą się firmy odzieżowe. Raport PROFIT system podaje, że w ubiegłym roku na naszym rynku działały 163 marki modo-we. Sprawdzony pomysł na odzieżowy biznes wykorzystano w ponad 3,7 tys. sklepów.

Równie chętnie, co przedstawiciele firm odzieżowych, swoim pomysłem na biznes dzielili się właściciele konceptów gastronomicznych. Franczyzobiorcy mogli wybierać spośród 105 pomysłów na kawiarnie, fast foody, pizzerie i restauracje. Właściciele restauracji postawili na międzynarodowe menu, na rynku zadebiutował m.in. Asia to Go specjalizująca się w kuchni chińskiej oraz Baalbek Orient Grill, gdzie serwowane są dania z Bliskiego Wschodu. Na licencji działało w ubiegłym roku ponad 1,8 tys. punktów gastronomicznych.

SPIS TREŚCI

http://www.cmielstudio.pl/raport-franczyzobiorcy-coraz-bardziej-wybredni-cz-1/
http://www.cmielstudio.pl/raport-franczyzobiorcy-coraz-bardziej-wybredni-cz-2/
http://www.cmielstudio.pl/raport-franczyzobiorcy-coraz-bardziej-wybredni-cz-3/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments