IKEA wzięła sobie do serca koncepcję dywersyfikacji i od niedawna oprócz mebli sprzedaje też ubezpieczenia. Skąd taki pomysł, nie wiadomo, bo firma odmawia komentarza w tej sprawie. Wiadomo natomiast, że pierwszy produkt ubezpieczeniowy przeznaczony jest dla dzieci i kobiet w ciąży. Także jeśli komuś zdarzyłoby się (nie daj Boże!) rymnąć z piętrowego łóżka (niedokręconego!), to teraz już chyba nie ma wątpliwości, dokąd trzeba się zgłosić.
Każdego roku na Targach Franczyza pojawiają się hostessy, które przyciągają uwagę odwiedzających czy to skąpym strojem, czy też intrygującym w inny sposób wyglądem. W tym roku po salach Pałacu Kultury i Nauki paradowały panie w koszulkach z napisem: „Szybka, łatwa, tania… (i mniejszym druczkiem) franczyza z …”.Jak widać partnerów, biznesowych również, można szukać na różne sposoby.
Pomysły na biznes prezentowane na tegorocznych Targach mogły trafić zwłaszcza do zapalonych cyklistów, bo swoją obecność bardzo wyraźnie zaznaczyły biznesy na kółkach. Na każdym rogu można było znaleźć rower, z którego przyszły franczyzobiorca będzie mógł sprzedawać kawę, lemoniadę tudzież inne cuda do jedzenia albo picia. Zrobiła się nam taka biznesowa „masa krytyczna”.
Nadeszła jesień, więc jelenie wyruszają na rykowisko w poszukiwaniu partnerów. Tym razem jest to Biały Jeleń, szerokiej publiczności znany z kostki szarego mydła. Kultowy produkt z czasów PRL ma być bardziej widoczny na rynku, wszystko za sprawą nowej sieci franczyzowej, w której będą sprzedawane hypoalergiczne produkty z dostojnym zwierzęciem. Do końca roku sieć ma liczyć 15 sklepów, teraz jest ich trzy. Jesień to jesień, natury nie oszukasz.